masaalah komputer lembab

Adakah komputer anda beroperasi dengan lambat? Adakah anda ingin menyelesaikan masaalah "komputer lembab ini"? Bekerja dengan komputer seperti ini memang membosankan.Anda tidak perlu mengeluarkan  wang dengan menghantar ke kedai . Pilihan terbaik untuk anda adalah ,bahawa anda boleh menangani masalah komputer sendiri dengan mudah . Yang perlu anda lakukan hanya mengikuti beberapa tips di bawah.

1.Mungkin anda berfikir bahawa komputer anda sudah outdated? Jadi ia slow? Mungkin  komputer anda mempunyai memori yang rendah. Ada banyak cara yang boleh anda gunakan agar komputer  prestasi dapat ditingkatkan. Komputer memiliki banyak komponen bekerja sama dengan sistem operasi Windows.Tentunya  memerlukan banyak memori virtual untuk menyokong menjalankan operasi sesuatu komputer. Bukan kos-efektif bagi anda untuk membeli RAM tambahan. Tapi, anda boleh mengoptimumkan penggunaan RAM pada komputer anda dengan perisian  Registry yang  dapat meningkatkan prestasi PC anda dan membuatnya berjalan lebih cepat.

2. Adakah anda mendapati bahawa masa yang lama diperlukan komputer anda  untuk melakukan sesuatu? Terdapat beberapa masalah perisian yang boleh menyebabkan komputer anda berjalan lambat. Adware, Virus dan Trojan adalah punca paling umum yang mengurangkan kelajuan PC anda  dan menginfeksi keseluruhan prestasi komputer. Sangatlah penting bagi anda untuk memasang unggul dan Antivirus terkini supaya anda boleh memadam program ancaman ini, yang dapat meningkatkan prestasi PC anda dan komputer anda akan berjalan secepat yang baru.

3. Adakah anda melihat bahawa komputer anda 'hang' dari masa ke masa? CPU anda mungkin terlalu panas. Setiap hari, anda menggunakan komputer anda untuk melakukan banyak kerja. Dan CPU menghasilkan kepanasan selama ia beroperasi. Dalam hal ini, sistem operasi Windows menjadi lambat. Untuk mempercepat komputer anda, anda boleh menyemak kipas PC anda. Dan kemudian anda boleh membersihkan debu yang menghentikan pc anda dari berjalan lancar. Atau anda boleh meng-upgrade kipas anda dan peranti lain yang boleh mendinginkan suhu CPU anda.

4. Adakah anda akan selalu mendapat mesej error pop-up? Adakah komputer berjalan lambat setiap saat selepas anda membersihkan virus di komputer? Registry pada sistem Windows menyimpan semua maklumat program dan tatacara sistem. Mungkin ia rosak jika anda memasang atau membuang aplikasi pada komputer anda. Ada banyak sisa fail  pada registry  PC apabila anda melakukan proses tersebut. Dalam hal ini, komputer anda menjadi berjalan lambat. Hal ini dapat diperbaiki oleh membersihkan registry sekali-sekala. Download salah satu perisian dari internet untuk membolehkan anda untuk membersihkan registry. Dan anda boleh menghentikan komputer anda dari berjalan lambat.

Jika anda tidak mahu menghabiskan banyak masa memasang semula sistem operasi anda, ini adalah penyelesaian terbaik bagi anda untuk selesaikan masaalah  komputer berjalan lambat. Klik di sini.

Post a Comment

next Comment:

Unknown said...
Teknik Buat Blog

tq