Memasukkan video YouTube pada blog

Layari laman web youtube.com dan cari video yang hendak dimasukkan.

cara

kemudian setelah video tersebut muncul tekan butang share


Kemudian klik pada embed  kod akan muncul dibawahnya.salin kod tersebut

embed kod

Log in ke blog.Kemudian klik pada new post
kemudian pilih edit html,pastekan embedded code tadi
Kemudian klik publish post untuk melihat hasilnya.
saiz video tersebut boleh diubah dengan membuat
ubah suai pada kod tadi.selamat mencuba :)

update 25 Nov 2011

Post a Comment

17 Comments:

Dumpisz World's said...
Teknik Buat Blog

salam..dah try..jadik! thanks!

fatta said...
Teknik Buat Blog

10q BLOG NI

Zahirul Nukman said...
Teknik Buat Blog

senang giler...

camne plak nak masukkan video dari FB ke dalam blog kite???

TESLAMARIN said...
Teknik Buat Blog

kalau klik kat share, lepas tu klik kat blogger pun boleh gak kan, lebih mudah lagi

Base camp gedongan said...
Teknik Buat Blog

siip...

Anonymous said...
Teknik Buat Blog

kalau nak letak dalam entry?

Yati Hassan said...
Teknik Buat Blog

salam..tqvm tuan rumah....

muhammad ikram salleh said...
Teknik Buat Blog

macam mana nak letak radio kat blog..mintak tunjuk ajar

yahaya said...
Teknik Buat Blog

@muhammad ikram salleh
cuba kat sini
http://teknikbuatblog.blogspot.com/2011/06/pasang-radio-era-pada-blog.html

Mariam bt Ahmad said...
Teknik Buat Blog

kenapa youtube saya xder embedded pon..nk buat cmno??

yahaya said...
Teknik Buat Blog

@Mariam bt Ahmad
klik padaq butang share ..pilih embawah video....embed..ada kod kat situ..:)

erida sharash said...
Teknik Buat Blog

tutorialnya sangat bermanfaat sekali,trima kasih salam kenal dari saya www.eridasharash.blogspot.com

Eli ElFath said...
Teknik Buat Blog

makasih atas ilmunya, semoga berkah, silakan kunjungi juga blog saya semoga bermanfaat juga.. www.trulyglobalnet.blogspot.com

Hazmuniza Husin said...
Teknik Buat Blog

Tahniah...banyak input menarik yang membantu...moga usaha anda mendapat ganjaran dari Allah swt

thomas tuppa said...
Teknik Buat Blog

salammmmm

mahadewa pulsa said...
Teknik Buat Blog

oke deh bos... nanti di coba deh ..

Muhamad Tarmo said...
Teknik Buat Blog

oke deh nanti saya praktekin