Cara pasang widget Live Traffic

Widget live traffic memboleh anda mengetahui dari mana datangnya pengunjung sebaik saja mengunjungi blog anda.Jika anda ingin memasangnya.ikutilah langkah dibawah ini.

live traffic











 

1.Masuk ke web feedjit.com
2.Klik pada choose your Feedjit


traffic







3.Pilih feedjit completely free dan klik pada sign up


signup









4.Bahagian ini anda boleh mengubah saiz widget,background,jenis teks,border dan button



trafik blog




















Pada bahagian bawah kita boleh memilih untuk memasang widget ini pada blogger blog,wordpress dan sebagainya. Kemudian klik pada go

5.Kemudian muncul instruction for installing on blogger

pasang widget




















Klik pada butang click to open a new window and install on blogger.

6.Muncul Add Page element...Klik pada add widget
pasa blog













7.Live traffic telah siap dipasang pada blog anda



layout blog

Post a Comment

22 Comments:

writer said...
Teknik Buat Blog

Kalau mengenai live traffik ini saya belum pasang di blog saya sob...
infonya menarik dan menambah pengetahua saya mengenai widget traffik
terima kasih ya..
salam kenal

Unknown said...
Teknik Buat Blog

salam. saya berjaya letak feedjit dlm blog saya (aminhusain85.blogspot.com), cuma agak pelik sb visitor pertama dari kuantan pahang sedangkan saya tinggal di kota bharu. harap mendapat penjelasan.
tq.

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@Nurul Amin Husainpada bahagian bawah widget ambil menu...paparan akan muncul..pilih change your location

nip said...
Teknik Buat Blog

thankss tutorialnya ane ambil ya nanti ane cantumkan pemiliknya sob di http://kotablogg.blogspot.com/
thanks ya

mama skincare said...
Teknik Buat Blog

thanks..info yg sangat membina ^^

Unknown said...
Teknik Buat Blog

info yg berguna pd sy yg baru sj mbina blog. TQ.

lang lang blog said...
Teknik Buat Blog

sedang berkunjung di sini sob, dalam rangka mencari guru blogger ini,
salam kenal ya

KisaH PaHit ManIs HiDup ZieYziE.... said...
Teknik Buat Blog

terima kasih...dah boleh buat huhuhuhu....

Unknown said...
Teknik Buat Blog

wa..bestnya dpt buat

Rudy Bond said...
Teknik Buat Blog

keren bro

QuickPassTV said...
Teknik Buat Blog

thanks!!

Watch Gangster Squad Online Free

aieyuu angel kohiru said...
Teknik Buat Blog

pandai!

Unknown said...
Teknik Buat Blog

hm... kalau saya sih elbih milih histats mas.. soalnya lebih praktis gitu...

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@Hanif Fathullahboleh sob...sama sama kita berbagi ilmu

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@Thanjawa Arifsalam kenal juga...

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@Zieyzie Ilishatahniah kerana berjaya

Unknown said...
Teknik Buat Blog

saya dah ikut stepnya, tapi tak juga keluar statistik traffic tersebut. bagaimanakah caranya untuk betulkkanya?

Unknown said...
Teknik Buat Blog

THANKSS FOR INFO

riniamira said...
Teknik Buat Blog

saya punya tak jadi la. dia tak keluar pun benda feedjit tu. cuma title je keluar. tapi dah paste coding tu dah

Najmi Hunwick said...
Teknik Buat Blog

Maaf , tapi saya tak berjaya buat :(

annashakey said...
Teknik Buat Blog

saya dah pasang tetapi kenapa lokasi saya di feedjit tidak sama dengan lokasi sebenar saya?

Hambailahi said...
Teknik Buat Blog

assalamualaikum , nk tnye knp feedjit sy jadi mcm ni ?? (sila lihat blog sy) http://elnauramujahidah.blogspot.my/