Cara Letak kotak komen ditengah

Kotak komen pada blogger kebiasaanya adalah terletak pada kedudukan disebelah kiri.Tutorial kali ini adalah cara bagaimana jika anda hendak meletakkan kotak komen pada kedudukan tengah (center).
kotak komen

Langkah langkahnya adalah seperti berikut:

1.Log in ke dashboard
2.pilih template---Edit Html

edit template blog


3.Kemudian dapatkan kod ]]></b:skin> pada template.Boleh gunakan Ctrl+F dan taip kod   untuk memudahkan pencarian.

4.Setelah jumpa kod ]]></b:skin> masukkan kod berikut diatasnya

.comment-form{
margin-right: auto;
margin-left: auto;
}

contoh kedudukan pada template adalah seperti ini:

.comment-form {
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}
]]></b:skin>


5.Kemudian simpan template anda

Selamat mencuba

update 9/5/2013

Post a Comment

20 Comments:

adlin roshaida said...
Teknik Buat Blog

interesting :)

Anonymous said...
Teknik Buat Blog

tak jadi pon..

Elie Lily said...
Teknik Buat Blog

tak pandai laa! T_T

syahirooAhmad said...
Teknik Buat Blog

gud infomasi..

yusuflaili(Goku) said...
Teknik Buat Blog

Salam;
TQ..banyak tutorial saya belajar dari blog ni.

syarif hilmi shafie said...
Teknik Buat Blog

tq

cityiklan said...
Teknik Buat Blog

Berkunjung Ke Kamu hari ni
Cantik Blog Kamu,Nak Link Exchange Dgn Saya Tak??
Lawat Saya Ya ><

http://cityiklan.blogspot.com

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@Christian Tadeotq for visiting...

Unknown said...
Teknik Buat Blog

wah menariknya!! nak try lah..thanks :)

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@Cik Azizahterima kasih cik...:)

Anonymous said...
Teknik Buat Blog

bgos..folowing u..folo me back k? :D

Kedai Emas Khalifah said...
Teknik Buat Blog

Salam..terima kasih kerana blog ini banyak membantu saya....

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@Kedai Emas Khalifahwaalaikumsmusalam..terim aksih juga....sudi intai2 tutorial disini...:)

ciNdhaDahniEa said...
Teknik Buat Blog

tq for sharing.. :)

Unknown said...
Teknik Buat Blog

eiiii...mantap sangat lah...nak coba dulu..oh ya jangan lupa kunjung kat http://aksaraumri.com

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@AKSARAterima kasih juga kerana singgah disini dan komen

dwatyKNY said...
Teknik Buat Blog

salam saya datang lagi... nak tanya ni... cammana nak buat table pada komen... saya ada 2 jenis komen... fb dan yang biasa komen blog...

nak nak buat jadi table cam awak buat kat sibeder wak yang paling atas... blog, photoshop, komputer...

sibersensasi said...
Teknik Buat Blog

@dwatysaya belum jumpa lagi komen letak pada tab.kalau ada saya kongsi..:)

Unknown said...
Teknik Buat Blog

saya tak jumpa kotak comment sye... ="(

Unknown said...
Teknik Buat Blog

saya suka blog ni...mudah dan cepat untuk belajar...TQVM